Fitness – opis zajęć

 

 

HIIT TRAINING  (high intensity interval training) „Trening Interwałowy o Wysokiej Intensywności” – jest to trening interwałowy skuteczny dla zredukowania tkanki tłuszczowej, polegający na przeplataniu ćwiczeń o wysokiej intensywności z ćwiczeniami o intensywności niskiej. W porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do trzech razy większej ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym o połowę mniejszym wysiłku energetycznym i ponad połowę krótszym czasie treningu. Działanie takie związane jest z utrzymującym się od kilku nawet do kilkunastu godzin po zakończeniu treningu, podwyższonym metabolizmem kwasów tłuszczowych, co prowadzi do zwiększonego spalania tkanki tłuszczowej nawet po zakończeniu ćwiczeń. Z HIIT zmniejszasz czas treningu podwajając jego rezultaty. Powodem tak wysokiej skuteczności jest przyspieszenie przemiany materii podczas cyklu treningowego. HIIT powoduje produkcję hormonu wzrostu, jak i innych, odpowiedzialnych za budowę tkanki mięśniowej, redukując jednocześnie poziom lipidów, insuliny oraz cukru we krwi. HIIT nie tylko przyczynia się do poprawy wyglądu oraz sprawności fizycznej, lecz również działa w zbawienny sposób na zdrowie. Dlatego zalecany jest nie tylko zaawansowanym, lecz również początkującym ćwiczącym. HIIT, to niewiarygodnie skuteczna metoda pozwalająca na pozbycie się nadmiaru tłuszczu w niesamowicie krótkim czasie!
 
CELLU STOP to trening ukierunkowany na redukcję tkanki tłuszczowej zalegającej na pośladkach, udach, biodrach, łydkach oraz ramionach. Trening o intensywności aerobowej, ujędrnia i modeluje całe ciało. Polecany jest osobom ze skłonnością do posiadania cellulitu, ale nie tylko! Trening jest dla wszystkich osób, które chcą poprawić kondycję oraz wygląd swojego ciała. Pierwszą część zajęć stanowi rozgrzewka, która przygotuje nasze ciała do wysiłku. Następnie wykonamy ćwiczenia wzmacniające połączone z ćwiczeniami cardio, w celu wymodelowania sylwetki i zwalczenia cellulitu. W końcowej fazie zajęć przeprowadzimy ćwiczenia rozciągające oraz relaksacyjne w celu rozluźnienia i odprężenia się po treningu . Trening jest dla wszystkich, bez względu na wiek i stopień zaawansowania. Cele treningu: zmniejszenie uporczywego cellulitu, redukcja tkanki tłuszczowej, modelowanie i kształtowanie sylwetki z wykorzystaniem niewielkich obciążeń, poprawa kondycji.
 
TBC CARDIO zajęcia ogólnorozwojowe, których celem jest wysmuklenie całego ciała oraz poprawienie wydolności organizmu. Część „cardio”, czyli intensywne spalanie w miejscu (trucht, pajace, skakanka itd.) przeplatana jest z częścią „shape” (przysiady, wypady itp.). Celem treningu jest wzmocnienie i ujędrnienie mięśni ud, pośladków oraz brzucha, a także pleców, ramion i klatki piersiowej. To dynamiczne zajęcia z wykorzystaniem przyborów fitness: stepy, tubingi, hantle. Regularne ćwiczenia zaowocują spektakularnymi efektami: delikatnym zarysem mięśni, wymodelowaniem i ujędrnieniem całego ciała, spaleniem tkanki tłuszczowej, a także redukcją cellulitu.
 
BUP zestaw ćwiczeń ze szczególnym uwzględnieniem mięśni: brzucha, pośladków oraz ud. Umiarkowane tempo pozwala na swobodne ćwiczenie i nie przeforsowanie się, co jest ważne dla osób początkujących. Ćwiczenia poprzedzone są rozgrzewką i zakończone rozciąganiem.
 
STRETCHING zestaw ćwiczeń rozciągająco – relaksujących ukierunkowany na poprawę elastyczności mięśni oraz usunięcie napięć.
 
ZUMBA  jest bardzo innowacyjnym systemem fitness, który poprzez świetną zabawę kształtuje naszą sylwetkę, dba o naszą kondycję, a przede wszystkim napawa nas optymizmem i wprawia w świetne samopoczucie, które zostaje na długo po zajęciach. Proste kroki taneczne, świetne kombinacje ruchów i motywująca muzyka stwarza atmosferę świetnej zabawy. Jest łatwa, zaprojektowana dla wszystkich bez ograniczeń wiekowych, kondycyjnych lub umiejętnościowych. Powoduje spalanie ogromnej ilości kalorii, ujędrnia i rzeźbi ciało.
 
TBC (Total Body Conditioning) zajęcia wzmacniające i ujędrniające wszystkie grupy mięśniowe oraz poprawiające kondycję fizyczną; obejmują kompleksowy zestaw ćwiczeń bez lub z użyciem przyborów (ciężarki, stepy)
 
TABATA  intensywny trening wytrzymałościowy, trening metaboliczny. Tabata cechuje się bardzo dużym stopniem intensywności, przeznaczona jest dla osób zaawansowanych i profesjonalnych sportowców, jest idealna zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Podczas zajęć nie wykorzystuje się żadnych kroków choreograficznych, a sekwencje rozmaitych ćwiczeń angażujących całe ciało. Rezultaty tego treningu są zdumiewające – po 6 tygodniach (5 treningów tygodniowo) następuje większe polepszenie maksymalnego przyjęcia tlenu, niż przy innych znanych metodach treningu wytrzymałościowego, a 15 minut tabaty daje większy efekt w zakresie metabolizmu tłuszczy, niż 1.5 h całościowego treningu wytrzymałościowego.
 
TOTAL BODY WORKOUT  trening, podczas którego ćwiczymy całe ciało w ciągu jednych zajęć. To zajęcia, które mają na celu wzmacnianie, kształtowanie i rzeźbienie wszystkich partii mięśniowych naszego ciała z wykorzystaniem różnych przyborów treningowych.Total Body Workout czyli trening całego ciała jest dobry dla kobiet w każdym wieku. To całościowy trening podczas którego bazujemy na prostych ćwiczeniach bez choreografii.
 
SHAPE & STRETCHING  są to zajęcia podzielone na dwie części: pierwsza to kompleksowy zestaw ćwiczeń wzmacniających wszystkie najważniejsze partie mięśniowe oraz poprawiających równowagę i świadomość swojego ciała. Wykorzystywanie podczas zajęć różnorodnych przyborów jak ciężarki, małe piłki, stepy a nawet bary, podnosi ich efektywność, a zajęcia są urozmaicone i co najważniejsze kompleksowo modelują sylwetkę. Po około 25 minutach następuje druga część zajęć, czyli stretching. Rozciąganie całego ciała, rozluźnienie i uelastycznianie wszystkich mięśni, zwiększenie ruchomości w stawach – to główne walory tych zajęć. Kojące dźwięki spokojnej muzyki pozwolą na zrelaksowanie ciała i umysłu a także odreagowanie codziennego stresu. Zajęcia absolutnie dla wszystkich jako uzupełnienie codziennej aktywności.
 
BIKINI FITNESS  ma na celu przygotowanie ciała do nadchodzącego lata i wyjścia bez kompleksów na plażę w bikini. Są to intensywne ćwiczenia cardio, przeplatane ćwiczeniami wzmacniającymi, skierowane do osób chcących wyszczuplić, ujędrnić i wyrzeźbić swoje ciało. Zajęcia z jednej strony pomogą spalić zbędną tkankę tłuszczową i zredukować cellulit, zaś z drugiej wymodelują i wyrzeźbią sylwetkę. Główny nacisk położony jest na najbardziej problematycznych partiach ciała: jak brzuch, uda i pośladki. Program skierowany przede wszystkim do zapracowanych kobiet, które do tej pory nie miały czasu przygotować się do lata i szybko chcą uzyskać wymarzone efekty.
 
BODY PUMP  Ćwiczenia wykonywane ze specjalną sztangą fitness i z hantelkami. Zróżnicowanie ciężaru sztangi pozwala na indywidualizację treningu i jego dostosowanie do możliwości i potrzeb trenującego.Trening łączący elementy treningu oporowego z treningiem aerobowym pomaga kształtować mięśnie całego ciała. Pozwala uzyskać szybkie i widoczne efekty – wzmocnienie i wysmuklenie mięśni całego ciała oraz na przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej.
 
BUP + STRETCHING  zajęcia o charakterze wzmacniająco -kształtujące sylwetkę. Ćwiczenia na tych zajęciach skupiają się na miejscach „szczególnie kłopotliwych. Zapewniają plaski brzuch, jędrne pośladki i smukle uda. Są to ćwiczenia siłowe wzmacniające dolne partie mięśniowe połączone ze stretchingiem polegającym na rozciąganiu, rozluźnieniu i uelastycznieniu mięśni całego ciała.
 
BODY SHAPE  zajęcia o charakterze ogólnorozwojowym, angażujące „duże” partie mięśniowe całego ciała. Oprócz kształtowania sylwetki celem tych zajęć jest również podniesienie wydolności organizmu. W zależności od stopnia zaawansowania – może być zarówno świetnym rozwiązaniem dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z fitnessem, jak i może stanowić wyczerpujący trening dla zaawansowanych. Do treningu wykorzystywany jest ciężar własnego ciała, sztangi oraz inne przybory treningowe, pozwalające dobrać obciążenie do każdego stopnia zaawansowania. Celem Body Shape jest przede wszystkim optymalne kształtowanie i wymodelowanie całej sylwetki oraz wzmocnienie mięśni.
 
TRENING OBWODOWY  składa się z 8-12 ćwiczeń aerobowych oraz siłowych, ustawionych w obwodzie, wykonywanych bez przerwy jedno po drugim, angażujących wszystkie grupy mięśniowe (w tym mięśnie brzucha). Taki sposób treningu sprawia, że w ciągu niecałej godziny uzyskujemy podwójny efekt:

1) SIŁOWNI – ujędrniamy, wzmacniamy i kształtujemy całe ciało, podnosząc metabolizm oraz

2) TRENINGU AEROBOWEGO – poprawiamy wydolność i redukujemy tkankę tłuszczową.

Zajęcia zawierają elementy popularnego obecnie treningu CROSS-FIT-owego. Każde ćwiczenie modyfikowane jest indywidualnie do możliwości danej osoby, przez co Klienci o różnej dyspozycji fizycznej mogą ćwiczyć w jednej grupie.”

BOOT CAMP FITNESS  trening metaboliczny, wysokiej intensywność trening interwałowy, jeden z najlepszych sposobów utraty masy ciała, wykonywany przede wszystkim z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała. Trening Boot camp fitness zawiera ćwiczenia funkcjonalne, wywodzące się z treningu służb wojskowych. Regularne ćwiczenia boot camp fitness zwiększają elastyczność mięśni i stawów, spalają tkankę tłuszczową (w godzinę można spalić nawet 1000 kcal!), a także poprawiają koordynację ruchową, napięcie spoczynkowe mięśni posturalnych i wydolność organizmu. Jest to trening dla każdego, ponieważ każdy uczestnik może ćwiczyć we własnym tempie, skierowany zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.